12 Ocak 2017 Perşembe

2016 DA DAVET ETTİK.....2017 DE ANCAK GELDİ.TAM GELDİ.....

 Uzun süre geldi.Geliyor.Gelecek denilen kar,nihayet geldi.
Geldi diyorum.Evet İstanbuldan geldi.Ben çocukluğumda kar görmek için şileye gelirdik.
Çünkü kar önce  ŞİLE tarafında tutardı.
Son senelerde  KAR görmek için İstanbula gider olduk.
Biz ŞİLE ye geldik.Kar İstanbula  mı gitti.Artık kar ın alışkanlıkları mı ? değişti bilemiyorum.
Akşamdan yağmaya başladı.Gece nefes almadan,biz uyurken,bizden gizli yağmış durmuş..
Sabah arabaların üstünde 25 cm kar görüntüsüne uyandık.....
Yollarda lastik izleri,aayak izleri yok....
Tenteler ayakta zor duruyor.....Çocuklarda neşe var,Anne babada endişe.....
Merdivenlerin basamakları görünmüyor.Altı buz,üstü kar.....
Ama alışkanlıklar aynı,yerde kar var.Eller cepte....çok tehlikeli bir durum.....eğer düşülecek olsa......emiyet kemeri takmadan kazaya uğramış bir yolcu gibi ne olunacağı belli değil...
MELEK ABLA dışında kış ve kar...içeride sıcacık ortam,sanki gelmiş bahar.....Birde iyi bir kitap bulduysanız,yanında iyi demlenmiş bir çay sorun dışarda kaldı.Kar da yağsa,yağmurda yağsa ne gam.....
Bir çok ağaç kar ağırlığına dayanamadı. Devrildi.Kırıldı.Çünkü yıllarca bu kadar kar yağmamış olduğundan bitkiler gafil avlanmış oldu.

Ben yayınlarda yaban hayvanları,sokak hayvanlarını besleyerek yaşam desteği yapanları görüyorum.Çok da mutlu oluyorum.
Ancak bu acımasız doğa şartları sürerken ellerinde silahla adına AVCILIK dedikleri vahşiliği yapan bu canlıların hangi canlı türü olduklarını bulmakta zorlanıyorum.
Eğer AVCILIK bir spor ise ki ben kabul etmiyorum.Şartlar eşit olmadıkça spor denmesi mümkün değil,....katlıyam daha uygun olur.
Kar yağdığında zor yaşam şartlarına düşmüş,bir canlıyı öldürmek vahşet olmaması mümkün değil...
Zaten bunu yapanda bana göre insan olamaz...

YAKMA DARA DÜŞMÜŞ CANLININ  CANINI,TARTIŞMAYA SOKAR SENİN SENİN DAMARINDAKİ ATANDAN  GELMİŞ  SAF SANDIĞIN KANINI .....
Pencerelere kar yığılmış,çevreyi izlemek bile güçleşmişken,sıcak bir ortamda olmanın mutluluğu yanında,dışarıda olan canlıları düşünmektir insanlık duygusu.....
ŞİLE'de yaşamak bir ayrıcalık oluyor.Doğal yaşam içinde olmak ayrı bir huzur.....

Bu güzellikleri korumak,zarar vermemek ise İNSANLIK, İNSANCA YAŞAMAK, en büyük mutluluk.....
Bir yaş daha ihtiyarladık,ömürden gitti bir yıl,geride kaldı,hatıralarımız,yaşadıklarımız....
çok hayırlı bir iş yapmış oluruz,eğer bizleri gelecekte hayırla anarsa çocuklarımız, torunlarımız....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder